Lerobbant az InterCity gépe Pestszentlőrincen

Nem jutott messzire tegnap a Mátészalkára közlekedő Bereg-Kraszna InterCity, miután a vonóerőként szolgáló V43-as "Szili" Kőbánya-Kispest után nem sokkal szolgálatképtelen lett. A vonat a lőrinci állomás területén, de a perontól távol állt meg, mögötte beszorult a nyílt vonalra a Záhonyba közlekedő sebesvonat is. A vasutasok először erősen elgondolkodtak a megoldás menetén, de közben legalább a helyi személyforgalmat sikerült a másik vágányon fönntartani. Mintegy húsz perc elteltével a sebesvonat lassan előrehúzott, összekapcsolták az IC-vel (a tavalyi ceglédberceli eset óta ez előírás), majd a peron mellé tolta azt.

A lerobbant IC és egy előző zónázó

Ezután a sebesvonat visszatolt a nyílt vonalra, elment még néhány személyvonat, és beállt a peronra az IC mellé. Eredetileg úgy tervezték, hogy a sebes viszi tovább az IC pórul járt utasait, de végül megérkezett egy Gigant gépmenetben, segélygépként, és így a hat kocsis, kitömött IC utasai eredeti szerelvényükkel, viszonylag csekély késéssel utazhattak tovább. Nyílván a ferencvárosi fűtőház közelsége segített, de ezúttal profin, gyorsan és balesetmentesen sikerült a helyzetet megoldani.

Várakozó utasok egy monori S50-es mellett

Baloldalt rááll a segélygép az IC-re, jobbra a végre továbbinduló záhonyi sebesvonat - igazi Gigantparádé!

A havária-kezelés olyan jól sikerült, hogy a Debrecen-Mátészalka utasok részére a vonat eredeti közlekedési idejében még mentesítővonat is közlekedett.

További képek itt találhatóak.