Falujáró motorvonat

Utolsó kommentek:

efi 2020.01.17. 18:17:14

@kermi:
Jelen esetben szó sem volt arról, hogy testrészeket kelljen keresgélni. A fennakadás mégis ugyanakkora, időben is. Na itt van a probléma. A közutat is lezárják komoly balesetnél helyszíneléshez (helyesen), de ha egy buszvezető 5 méterre elfékezi magát a piros lámpánál, és még csak nem is ütközik semmivel, nehogy már az útkereszteződésben ácsorogjon az a busz 2 órán át elzárva a forgalmat 4 irányból, aztán az útközepén szondáztassanak, meg jegyzőkönyvezzenek, meg nézegesség a féket, és persze legfőképpen jól zárják be az utasokat a buszba, mert hátha 20 centivel mélyebbre kellene ott lépni leszálláskor.

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

efi 2020.01.17. 18:11:21

@kermi:
Meg van húzva a határ. De azt úgy kell meghúzni, hogy rendkívüli esetben bele kell férjen mondjuk +5%. Mert, ha nem, akkor vagy nagyon rossz helyen van meghúzva és már eleve félholt a vége felé mindenki, vagy minden mozdonyvezető nagyon "érdekes" szervezettel rendelkezik.
És igen, nyilván akkor is dolgozik, amikor áll a vonat. De közel sem akkora intenzitással. És olyankor azért már tényleg bicskanyitogató, amikor forgalmi vagy műszaki ok miatt mondjuk órákat áll egy személyvonat és amikor végre elindulhatna, akkor 8 perc múlva kinyögi, hogy őneki letelt és persze ugyanolyan fáradt, mint máskor...Nem mellesleg érdekes módon, amikor letelik az ideje, akkor sem mehet el, állva kell tartani a szerelvényt, fűtés, világítás. Roppant meglepő módon ez akkor mégsem lehet olyan fárasztó, ha a 13.órában is meg lehet - és meg is kell tennie - munkaidőn felül! De ha még csak a 6.órában vagyunk, akkor ugyanezt már a kemény munkavégzésbe számoljuk, ahogy te is. Holott ezek szerint még hullafáradtan is abszolválható. És pont erre akartam utalni, ha ácsorgással van tele az a 12 óra, akkor ne számoljuk már 100%-kal ezt, de legalábbis ne legyünk már olyan álszentek, hogy ezek után sem engedünk ráhúzni még egy fél órát.
Ja és természetesen, ha tehervonattal ácsorog valahol 2-3 órát, jót szundít is, és természetesen ettől is fárad, hiszen munkaidő, sőt "vezetési idő"...

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

kermi 2020.01.17. 12:24:08

@efi: Valahol meg kell húzni a határokat. Nem tudom, mozdonyvezetőnél mennyi az a határ, hogy 8 óra, vagy 12. Igazából mindegy is. Nem egyformák az emberek, az egyiknek a 8 óra is sok, a másiknak a 16 is beleférne. Húztak egy határt, mert húzni kellett. És ebbe beletartozik az is, amikor az állomáson áll a vonat 3 percet. Akkor is dolgozik. Nem a kormányt tekergeti, de attól még nincs kikapcsolt üzemmódban. Te amikor dolgozol, csak azt számolják bele, amikor ténylegesen dolgozol? Két munkadarab közti pozícióváltást, vagy két helyszín közti mozgást, vagy két ügyfél közti holtidőt nem? Ne trollkodjunk már.

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

kermi 2020.01.17. 12:06:59

@efi: Hát tudod, inkább álljon csak meg a közlekedés azon a szakaszon. Az írásodból az jön le, hogy te még nem jártál ilyen helyszínen. Én munkámból adódóan igen. És meg kell mondjam, hogy nem éreztem biztonságban magam, miközben az áldozatot kerestük, hogy közben a mellettünk lévő vágányokon jöttek-mentek a vonatok, nem is lassan. És miközben azt nézegetted, hogy hol milyen darabot látsz, fél szemmel azt vizslattad, épp nem akar-e átmenni rajtad másik vonat. És tényleg nézni kell, nem bízhatsz a füledben, mert van akkora alapzaj, hogy mire meghallod, már késő. Lehet, hogy csak egy vágányon történt a gázolás, de attól még nekünk keresztül kell mászni a többi vágányon, akár több tízkilós felszereléssel. Szóval álljon csak meg a közledés. Első (kéne legyen) a biztonság.

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

efi 2020.01.16. 22:15:25

@hulladaemon:
"Ha túllépi a megengedett vezetési időt"
Ez a szabály egy f...ság. Ha a vonat késik, attól még többnyire pont ugyanannyit vezetett. Pont azért késik, mert ácsorgott. Még az is lehet, hogy sokkal kevesebbet, mert 3 vonat helyett csak 2 fért neki bele. Elég nagy hiba amúgy is a vezetési időbe számítani, amíg csak az indulást várja. Abba azért nem fog olyan nagyon belefáradni.
És egyébként sem kéne percezni, ha túllépte 11 és fél perccel, hát túllépte, de vigye már be azt a vonatot. A Munka törvénykönyve pl szívfájdalom nélkül kimondja, hogy tavaszi óraátállításkor a 12 óra az 13. Aztán mégsem hal meg senki emiatt aznap éjjel.
A hatóságoknak sincs sok fogalma az emberi test működéséről. Mindenki tudja, hogy az nem úgy van hogy 11:59-kor még fejben 3. gyököt is tud vonni, 12:01-kor meg ájultan fordul le a székéről. Rendkívüli helyzetekben meg eleve rendkívüli szabályokat kell(ene) alkalmazni, nem ezt a 100 éves vaskalaposságot. Ezer millió dolog nincs rendben a MÁV-nál, nem szabályos, de az nem számít. Ezt meg jól lehet mérni stopperral, hát akkor jól rá is száll mindenki. De a valósághoz meg 0 köze van.

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

Pic 2020.01.16. 17:45:35

@hulladaemon:

Kedves Vasutas!

Ezer másik szakma van, ahol ugyanennyi hibalehetőség van, mégis megoldják.

De elég ha a vasútnál maradunk és mondjuk nem alulra tesszük a lécet, hanem magasra. A japán vasútnál, hogyan tudják megoldani, hogy flottul menjenek a dolgok és ne késsenek a vonatok?

Hogyan tudják megoldani egy komplett szerelvény kitakarítását 7 perc alatt?
Nem csak összeszedjük a szemetet alapon mint nálunk, hanem portörléssel mindennel együtt..

és lenne még pár kérdésem.

Szóval hagyjuk ezt az altatás dolgot, hgy a ti érdeketekben vagyunk embertelenek....

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

hulladaemon 2020.01.16. 12:49:13

@Pic: "Akkor legyen már annyi [...] hogy ilyenkor a mozdonyvezető még beviszi a szerelvényt, a cég meg kifeizeti neki a túlórát nagyon korrekt módon."

Ha túllépi a megengedett vezetési időt, akkor megbírságolja érte a Nemzeti Közlekedési Hatóság. Pont ugyanúgy, mint a kamionsofőrt. Az lenne tisztességtelen, ha fáradtan vezetne, és kockáztatná 500 ember életét a háta mögött, köztük a tiedet vagy valamelyik szerettedét.

Nem csak egy üres frázis, hogy a vasút veszélyes üzem! Ha rossz helyre nyúlsz levágja a karod, ha rossz helyre lépsz akkor meg a lábad. Néhány megtörtént esemény:

-Engedélyt kapott egy mozdony, hogy ráakadhat a kocsisorra, de valakinek kiment a fejéből/a dolgozó nem szólt róla senkinek, hogy Ferike a kocsik között bujkál, mert ott kell most dolgoznia. A mozdony megtolja a kocsisort, Ferikének a mellkasát meg összepréseli két ütköző úgy, hogy utána át lehet látni rajta. Két gyereket meg egy özvegyet hagyott hátra.
-Lassan mozgó kocsisorról lelép a dolgozó, síkos a talaj ezért elesik, fejjel a kocsi alá és levágja könyék alatt a karját. Nyomorék lett, fél karral nem kell a kutyának se sajnos.
-Lelépés közben a cipője fennakad a lépcsőn, húzza maga után a szerelvény a kavicságyban, de nem tud szólni senkinek hogy álljanak meg, és több tíz métert így tesznek meg; közben a bokájában minden szalag elszakad, nyomorékká válik, és a hátáról eltűnik a bőr. Talán egy műhelyben még el tudják helyezni valami ülőmunkára, miután kiengedik a rehabról.

És a fenti példák mind abból jönnek, hogy a "hülye szabályt" nem tartják be. Meg lehet oldani okosba, mert jó amíg jó! Elég ha egyszer nem jó.
Aki nem dolgozott benne az nem fogja megérteni soha, és ez nem valami romantikus nyáladzás, hanem tényleg így van.

Nem fogom a céget védeni egy percig se, de ezek a "hülye szabályok" mind az emberi életet hivatottak védeni. Aki nem hiszi járjon utána.

üdv, egy vasutas

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

Terézágyú 2020.01.16. 12:11:23

"A hétvégén egy gyakorló mozdonyvezető tett ki egy fényképet, amint a Keleti pályaudvaron, a csarnok helyett a vágány elején megállt vonatról azonnal el kezdenek leszállni az utasok. A megállás oka az éberségi vagy a vonatbefolyásoló berendezések pillanatnyi üzemzavara volt"

Vajon bemondták ott a hangosbeszélőbe, hogy mi a helyzet? Vagy tényleg az van, hogy hiába van hangszóró, a mozdonyvezető semmit sem mondhat be?

Másrészt: az is baj szerintem, hogy a vonat marha sokszor áll meg a peronok végétől pár méterre. Elindul időben (benne van a statisztikában, hogy nem késve indul), de a peront elhagyva azonnal megáll, ácsorog egy darabig, majd aztán megy tovább. Induló vonatnál értelemszerűen nem csinál semmit az utas - de mivel az érkező vonatoknál is folyton az van, hogy a peronok előtt (pár tíz méterrel) megáll a vonat, és mondjuk eleve késett, az elég idegesítő.

Nem reprezentatív a "felmérésem", de azt kell, hogy mondjam: nincs olyan alkalom, hogy az induló vagy az érkező vonat ne ácsorogna egy kicsit a pályaudvar bejáratánál...

Nyilván a máv szépen megmagyarázza ezt - de k*rvára idegesítő.

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

Pic 2020.01.16. 11:05:57

@ColT: DE HA mégis lejár a munkaideje.....

Akkor legyen már annyi

- TISZTESSÉG a mozdonyvezetőben
- RUGALMASSÁG a rendszerben
- EMBERSÉG a szabályzatban
- ODAFIGYELÉS, PR és "Márketing" vagy mifene a cégben

hogy ilyenkor a mozdonyvezető még beviszi a szerelvényt, a cég meg kifeizeti neki a túlórát nagyon korrekt módon.

Megjegyzem, hogy a Máv 10-20-30-40-50 éve is gáz volt, de azért működött jobban, mert volt tisztesség az emberekben és "megoldották"

Az a baj, hogy van 1-2 vaskalapos faf, a többi meg leszarja.

Ez tipikusan olyan mint az a renegát vezérhelyettes anno 20 éve a postánál aki versenyszférából került a Postához és azt mondta, hogy "basszuskulcs, ne az emberek csináljanak már összesítőt a sárga csekkhez és milyen dolog az már, hogy ha a sárga csekkhez nincs összesítő akkor az ügyintéző nem veszi át mert nem tudja mennyi a sárga csekkek összege? Milyen ügyfélkiszolgálás ez? Emberek filléres dolog egy számológép, akkor vegyünk már egyet minden ablakba a postáskisasszonyoknak és felejtsük el ezt a hülye szabályt!"
A dolog megtörtént, de ember nem is húzta sokáig ott, mert a gondolkodásmódja nem stimmel a cégkulturához.

Na a vasútnál még nem jött el az idő, hogy felbukkanjon egy ilyen renitens alak.

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

Pic 2020.01.16. 10:57:09

@ColT: DE HA mégis lejár a munkaideje.....

Akkor legyen már annyi TISZTESSÉG a mozdonyvezetőben

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2020.01.16. 07:03:56

Meg ezért
index.hu/belfold/2020/01/15/lejart_a_munkaideje_a_mozdonyvezetonek_leszallitotta_az_utasokat_ujpesten/
Nem tudja a MÁV... De jó...
Mondjuk ha nem lenne annyi késés, nem járna le a munkaideje menet közben.
Ha jobb lenne a munkaszervezés, akkor sem, esetleg.

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

hideg.gergo · http://hideggergo.blog.hu/ 2020.01.15. 20:14:17

@ötköb:

Részben igazad van. Egyszerűen csak rugalmasság kellene ahhoz, hogy Ferihegy vasútállomásról helyjegy nélkül is lehessen Budapesti állomások irányába utazni.

Másrészt viszont nekem zuhogó esőben eszembe nem jutott volna leszállni a 200-as járatról, amikor az közvetlen elvisz a metróhoz.

És még csak nem is sokkal nagyobb idő. A vonatra való várakozással együtt talán ha 15 percet nyersz a vasúttal a Nyugatiig, mint végigmenni a 200-as járattal és átszállni a metróra. Viteldíjban sincs komoly különbség (670 Ft / 700 Ft)

Ha meg nagy a sietség, akkor 100-as Deákig, onnan metró. Az gyorsabb, mint a vonatos megoldás. Igaz, az már 1250 Ft.

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

efi 2020.01.15. 16:05:09

@NemNick:
"Honnan lehet előre tudni hogy, mondjuk a mozdonyvezető nem hibázott a nyílt pályás gázolásnál?"
Én meg nem hallottam olyanról, hogy nézd ott fekszik féktávon kívül 300-500-800 méterre, nyomjuk neki, hogy biztos elgázoljuk. De te biztos igen.
De én nem is erről a vetületéről beszéltem. Hanem arról, hogy azt vizsgálnak, amit akarnak, meg amennyit akarnak, de nem úgy ahogy a MÁV-nél szokás, hogy akkor 2000 km sugarú körben megáll minden teljesen feleslegesen a vonattól, a biztberig, a repülőtől a tengeralattjárókig, aztán először megvárjuk amíg a vizsgáló komótosan kiér 50 km-ről, utána meg mindent elpapírozgat, a forgalom meg szépen folyik tovább. Közben mellékesen egyébként se sérült, se kár, se semmi nem is volt.
Jelen esetben is b+, ha már meghaladta, akkor meghaladta, be kellett volna vinni az állomásra, az utasok leszállnak, a mozdonyvezetőt meg addig vallatják, amíg akarják a forgalmiban vagy akárhol. Ha meg azon görcsölnek, hogy dehát biztos rossz volt a fék, akkor behúzzák egy másik géppel 5 km/h-val.
Arról már nem is beszélve, hogy mi a retkesnek nem lehet leszállni az állomásokon a peron mellett álló többi vonatról?

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

David Bowman 2020.01.15. 14:49:14

@gxy: Így menekült meg egy British Airways baleset egyetlen jugoszláv utasa. Ő kikapcsolta a biztonsági övet és elszaladt.

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

David Bowman 2020.01.15. 14:46:37

@efi: Nem csak a vasútbak, de az egész világnak ez a mentalitás a baja.

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

lutria 2020.01.15. 13:18:58

A múlt héten nyilatkozott valami hasonló üggyel kapcsolatban egy MÁVos illetékes hogy nincsenek felkészülve arra hogy bárhol-bármikor az egész ország területén élelmet/szendvicseket-vizet osszanak,nincsenek raktáraik,alvállakozóik stb.akik elkészítenék és kiszállítanák valahová akár az isten háta mögötti állomásra,bárhová...

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

konrada 2020.01.15. 08:58:41

Sajnos tényleg az a valóság, hogy a vasúti pálya MÁV üzemi terület, így az ott történt balesetért a MÁV perelhető, és nehezen védhető az a helyzet, ha a MÁV maga engedi-küldi a területre rá az utasokat.

Így akik ott szívnak a bezárt vagonban, azok köszönjék meg azon kedves utastársaiknak, akik sikeresen perelték a MÁV-ot ilyen eset után bekövetkezett balesetért.

Az önkényes vésznyitás az utazási szabályok megsértését jelenti, így azok, akik így járnak el, mentesítik a MÁV-ot a felelősség alól.
...teszem hozzá, én is így járnék-jártam el hasonló esetnél, igaz eszembe sem jutna olyan, hogy utána a saját bénázásomért mást pereljek...

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

ötköb 2020.01.15. 08:13:42

A vasút műszaki színvonala a XX. század első felét, az ott dolgozók gondolkodásmódja a középkort idézi.
A múltkor Ferihegyen próbáltam (volna)vonatra szállni.
Az elmúlt 30 évben, mióta kinyílt a világ számunkra, még nem volt lehetőség a repülőtér és a város normális közúti/ vasúti összekapcsolására. (ez nem a vasút hibája)
Ott vártam szakadó esőben sok külföldivel, akik akkor érkeztek e hazába és vártunk a vonatra, amivel a leggyorsabban lehet a belvárosba jutni.
Jött is hamarosan, de pechünkre egy intercity. Gondoltam, bár nincs hely jegyem, felszállok és a Nyugatiig 10-15 perc alatt beérek. Így gondolta a 8-10 külföldi is. Amikor azonban a vonat megállt, leszállt a kalauz és másik 2 vasutas és a vonattal párhuzamosan állva, széttárt karokkal kiabálta - természetesen csak magyarul, hogy tilos felszállni helyjegy nélkül, ha meg mégis megpróbáljuk megbüntetnek.
Így a vonat elment anélkül, hogy béárki felszállt volna, mi meg maradtunk ott az esőben és 20 percet vártunk a következő szerelvényre. Közben volt időm elmagyarázni a külföldieknek, hogy mi volt a gond. Nehezen vették tudomásul, hogy egy negyedórás útra miért kell az amúgy üres vonatra helyjegy, elácsorogtak volna ők a peronon is.
Igen, de nem a MÁV-nál. Itt rendnek kell lenni. Már amennyiben ez a rend. Ez volt az első élményük ebből az országból.
Remélhetőleg azért kellemesebb dolgokat is megtapasztalhattak.

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

Pic 2020.01.15. 02:00:08

@gxy: stimmel. Ez is egy baj velünk magyarokkal, hogy egyébként meg birkák vagyunk.
Anno nyaraláson láttam olyat, hogy az utazási iroda ott felejtett a szállodában egy 3 gyermekes családot az állatkerti kirándulásról... A német főnök azt mondta nekik mosolyogva, hogy "bocsika, majd a jövő heti turnussal megnézik" mire a családapa a 3 bömbölő kisgyerek mellett szomorúan csak annyit mondott, hogy ők akkor már nem lesznek itt.... és ennyi.

Néhány vehemensebb kolléga velem együtt kiverte a balhét, aminek az lett az eredménye, hogy a főnök fogcsikorgatva bepakolta a BMW-jébe az egész családot, nyomott egy kövér gázt és utolérte a csoport autóbuszát.

utólag megkérdeztem az idegenvezetőt, hogy "Ez mégis mi volt???" Mire odasúgta, hogy a cégek nagyon szeretik a magyar vendégeket, mert pl nagyon jók puffernek ha valami baj van, mert a magyarokkal bármit meg lehet csinálni, azok soha nem szólnak, inkább kussolnak. Így ha valami gebasz van pl a szálloda foglalásával egy németnek, akkor oda adják neki a magyar család tengerpartra néző szobáját, a magyarnak meg azt mondják, hogy bocs elkúrtuk és kap egy hátsó udvarit. A német ugyanis asztalt csapkod és oltári balhét rendez, a magyar meg csak nyel egyet....

Bejegyzés: Csapdába esett utasok

gxy 2020.01.15. 00:37:11

@Pic: „Nyugat Európa fehér népessége látványosan szabálykövető, a németek pl olyan módon bíznak a rendszerekben (államban), hogy veszélyhelyzetben is megvárják, míg szólnak nekik, hogy 'na most lehet'.”

Viszont ha eljön a „most lehet”, akkor nem restek jelenteni, panaszt tenni stb. Az úgynevezett magyarember (ez ilyen anti-szuperhős valamilyen roncsfilmből; pürkűttet zabál kilóra, mindegy, csak ártson, sörhasa van és gyakran legyint bármire) ilyenkor csak elereszt egy költői sóhajt, hogy á, úgyis pont lesz.rják. Pedig nem biztos. Ha ekkor is sokan emelnék fel a hangjukat (netán olyan csatorna megválasztásával, amit hivatalból nem hagyhat figyelmen kívül egy ISO-minősített bagázs), akkor tuti, hogy a fagyi ugyanúgy visszanyalna. A vasúttal még nem volt említésre méltó incidensem, de pl. a levéltetvekkel (Magyar Lusta) évente többször éreztetem a törődést, ti. adnak rá épp elég okot.

Bejegyzés: Csapdába esett utasok