-300 P+R parkolóhely Monoron

Miközben Budapestet ismét eldugítja az autóáradat és úgy kell minden P+R parkolófejlesztés, mint egy falat kenyér, a MÁV a budapesti elővárosi vasutak egyik legforgalmasabb állomásán, Monoron lezárta az eddig több száz autós által használt rakodóterületét a lakosság elől. Mivel azt eddig semmi másra nem használták, a lépés érthetetlen. Pulisch József Facebook-bejegyzését idézem:

"Monoron a MÁV megoldotta a parkoló fejlesztést azzal, hogy 300 autónyi helyet tiltott ki az autósoktól péntektől.

Történt, hogy sebtében kihelyezték Monor vasútállomás épületétől balra a 2. vágány melletti ex rakodó betonrámpás részre vezető út elejére, a behajtani tilos, kivéve MÁV táblát. Mint tudott, ezen a helyen már legalább 10 éve, ha nem több parkolnak az autók, még a térvilágítás is megoldott, sőt használják is. Emlékszem, mikor nem kapcsolták azt fel, jelzésemre intézkedtek, mikor ezt reklamáltam.

A felületes szemlélő azt hihetné, az állomás rekonstrukciója során létesített P+R parkolót lát és örül a fejlesztésnek. Valójában ez egy a köz által kisajátított MÁV terület, de az elmúlt tíz évben a kialakult status quo senkit nem zavart. A magyar vasút még azt is tönkreteszi, ami véletlenül jó és hasznos.

Jogos, ez egy tűrt vad P+R, ami ugye nem hivatalos, de az elmúlt 10 évben senki sem problémázott miatta. Így érthetetlen, hogy ahelyett, hogy Monoron normális P+R parkoló rendszert építettek volna, egy tollvonással, azaz táblával inkább az amúgy is túlzsúfolt területen megszüntettek vagy 250 kocsinyi helyet. De ez még semmi, ezzel egy időben az állomás túlsó oldalán, azaz a Bizt-ber, PFT épület előtt is az átépítéskor kialakítottak parkolóhoz és a hozzá vezető útra is kitették a behajtani tilost, kivéve MÁV. Így számolva 300 parkolóhely szűnt meg Monoron péntek óta, miközben legalább a mainál is több 100-150-el kellene, hogy rendeződjenek a körülmények.

Az okát senki sem tudja, vagy ha az nem, hogy már jó ideje megy a Monor városa, és a MÁV között a huzavona, mivel állomásostul, parkolóstul szeretné a város átvenni a területet üzemeltetésre, és a mai kaotikus állapotok rendezését ígérve. Na ez nem történt mai napig sem meg, és tudomásom, illetve a nyilvános jegyzőkönyvek szerint nem Monor miatt. Így az is lehetséges, hogy nyomásgyakorlás a MÁV részéről ez a húzás, hogy ez a 300 autó kiszorulva az eddigi parkolóhelyekről az állomás környékén lehetetlenítse el a forgalmat, és a környék utcáiban lakóknak okozzanak bosszúságot. Úgy látszik, hogy a MÁV-nak nem fontos átlagosan évi 50 millió forint bevételt hozó utasmennyiség Monornál, illetve ennyit ér az utazz vonattal, és hagyd a kocsidat az állomáson szlogen.

Amúgy arra kíváncsi leszek, hogy mivel azért sorompó még nincs a bevezető utakon, - gondolom ez lesz a következő lépés a MÁV-tól - így nem tudni, hogy a beparkolók milyen szankciókra számíthatnak? Az biztos, hogy ebből nem kis botrány lesz, és bízok benne, hogy a helyi lakos Pogácsás államtitkár Úr - volt polgármester - sem fog csak úgy elmenni az ügy mellett."